kreta 2009 in my heart! (v)

lördagen 27/6.
vi åkte då från malmös flygplats runt 12 & var framme på kreta i Chania ca 15.30 något. tog våra väskor & gick till bussen som körde oss till vårt hotell Atrion :) var där runt 17.00 skulle jag tro. checkade in osv & senare gick vi ner på stan för att kolla runt lite, restauranger & barer & lite sånt, så man visste var de låg :) sen gick vi upp på rummet & slaggade.

söndagen 28/6.
jag&baby hade en månad(a) hihi. vaknade runt 9 skulle jag tro. duschade & fixade oss och drog direkt ner till stranden och var där hela dagen :) det var så sjuukt skönt. hade runt 25-28 grader i vattnet! :D ääälska ;* på kvällen hittade vi verkligen vår favorit restaurang. fyfaan så god mat asså! kyckling a la creme ;*** PUSS PÅ DET! säger jag bara. haha sen vid 11 ungefär gick vi upp & la oss. men sängarna var dock ingen hit för mig & de var så sjukt varmt i rummet så hade skit svårt att soova! :/

månagen 29/6.
gick upp i vanlig tid runt 9 halv 10 & drog direkt till stranden! denna underbara dag lärde jag känna hanna.<3 en riktigt underbar människa :) gick & pratade på stranden, gick typ en mil på stranden tror jag :$ haha. sen träffa vi jonathan & andreas, några från stockholm. :) snackade lite med dom & spelade beachvolleyboll. alltind trevligt :) på kvällen testade jag & mamma en ny restaurang nere vid havet :) riktigt mysigt & sitta & kolla över havet + att där var en riktigt cool Ö mitt ute, där det var ett stort hål i ;o haha. riktigt frääckt, kommer bilder på de sen :)

tisdagen 30/6.
gick även upp då i tid & drog till stranden direkt :) träffade hanna där nere vid 12 typ & låg och solade och pratade. sen hittade jag ju det här fantasiska internet cafeet. HAHA. jag blev överlycklig :$ för de var fan så de kliade i fingrarna på mig. & eftersom att jag inte kunde smsa eller något så var jag tvungen! men 1 £ är typ 10-11 kr i svenska för en halvtimme så det var inte direkt dyrt :o på kvällen gick vi till får favorit rastaurang igen & åt :) smakade bra som vanligt ;*

onsdagen 1/7.
gick upp & åt nere på hotellet. skulle se om de var värt deras mat där nere, men det var de verkligen inte! HAHA. så gick & handlade massa kex osv och gick ner till stranden, solade & badade. var där nere hur länge som helst! så sjukt skönt. ;* var även med hanna jonathan & andreas :) det var nice ;* kvällen blev de restaurang & bar. haha mamma ville in & jag och hanna hängde på! riktigt nice, de åångrar jag inte :) kommer bilder på min favorit bar sen, riktigt fin var den! :D

torsdagen 2/7.
då kände jag bara att jag ville ha en siesta dag! men icke sa nicke. nejdå! mamma ville direkt till stranden på morgonen så fick hänka på där ett tag. men låg mest i skuggan för hade extrem huvudvärk & var förkyld ;s som tur var de så gick de över när man tog en ouzo & såg glad ut! :D haha stark sprit så in i helvete. men de gick ;) på kvällen spelade vi beachvolleyboll & hade de mys nere vid havet :)


fredag 3/7.

då var jag verkligen mer död än levande när jag skulle stiga upp. jag ville verkligen inte !!! haha. låg bara & slappade vid poolen för jag orkade verkligen inte röra mig ;s värmen tog dock kol på mig! pinsamt.. haha tåler ingenting! :$ träffade hanna, så gick vi nere lite på stan & så :) sen träffade vi en riktigt jävla cool tjej, haha tina hette hon. en tjej i 50 års åldern. men hon levde som om hon var 35 :D haha hon var så sjukt härlig! så eftersom att de var vår sista kväll så bjöd vi med henne ut & åt på vår favorit restaurang :) de var de mysigaste. efter de blev de baren & sen fick jag lyfta mamma hem! HAHAH. nää kanske inte :$ men nästan.. haha sen somnade vi gått till mobilen ringde 04.15 (y)

lördagen 4/7.  (idag)
gick upp 04.15. packade & åt lite, duschade & så. sen lämnade vi hotellet 05.15 :( åkte till flygplatsen i Chania. checkade in osv & väntade på planet i typ 2 timmar.. de var riktigt segt! & hade även 3 fyllon som höll på hela tiden. haha hoppas ni inte läser detta :$ HAHA. jag skulle handla på någon sån taxishop sak. så kom han fram & hade värsta dialekten från malmö & bara " vill du att jag ska köpa en glass åt dig?" jag bara va? han bara ja vill du ha en glass så köper jag de åt dig. HAHA. jag bara yeaah, go for it! :D hahaha sjukt härlig kille! sen satt dom såklart bakom oss på planet & förde lite väsen ;o haha! men de var rätt okej till alla 3 somnade :D sen när vi skulle landa, blev de helt konstigt.. jag skrämde upp mig själv för jag kollade ut hela tiden igenom fönstret & vi flög riktigt lågt över vattnet. & rätt vad det var så drar han i mitt säte & jag hoppar till så in i helvete :$ HAHAHA. så pinsamt! men jääävla dig. ska åååh. :@@@ (a) HAHA. sen landade vi & tog våra väskor, jag & mamma körde direkt till donken för att äta. var så hungrig att jag inte visste vad jag skulle ta mig till! ;p haha.

inhandlade lite saker också på kreta;
2 parfymer
3 armband
lite sprit
nya solglasögon


lite bilder kommer nedan! :)

stranden :)


hotellet & poolen :)



stranden :)



poolen :)



stranden :)



vår favorit bar ;)



vår favorit bar ;)



vår favorit bar ;)



älskling <3 jag älskar dig!



haha denna bjuder jag på. sista kvällen & inte nykter :)
sista bilden! ;*




underbar vecka ;* tack världens bästa mamma! jag älskar dig oavsett vad!
tack hanna & ni andra med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0