En tjock Top Model eller en Smal?

Vad passar modevärlden bäst?
En smal eller mullig Top Model?

Häromdan så kom jag hem från skolan, slängde mig i soffan och satte på tvn.
Favorit programmet Top Model på 3an hade förstås satt igång.
Dem hade lite fotograferingar och även en utröstning i programmet som jag la stor märke till.
Där var det en tjej som fick åka ut för att hon var lite mer mullig än alla andra.
Vadå, bara för att hon inte är lite smal som alla andra, äter mindre eller helt enkelt ser annorlunda ut än dem andra så ska hon behöva åka ut?
Jag tycker det är extremt fel. Det finns många kvinnor i världen som är otroligt smala men också överviktiga. Men ska de spela någon roll igentligen, för dom är väll vackra ändå?
Idag är de många människor som jobbar inom modeindustrin som bara tänker på utseendet. Visst, man ska ha ett bra utseende för att kunna bli modell men att ha lite större rumpa än andra det gör väll inget? Det visar bara att modellen har lite mer kurvor än dom andra som är pinn smala?
Människor borde inte bara se på andras utseende, utan kolla på kroppen, kolla på den som har lite mer kurvor än alla andra.
Dem som jobbar inom modeindustrin borde tänka mer på att mulliga personer också kan ha en chans att bli modell.
Utseende gör inte allt och jag tycker att alla människor här i världen har lika mycket värde, pinn smal som överviktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0